(307)                      SOUS LE RÈGNE DE CHARLES VI.                          67
Item, le maistre de l'escole et ses enfans 11 n solz et les marregliers n 11 solz, comme dessus est dit de Saint Remi ; et se li curez de Saint Remi et son Compaignon y veulent estre, ilz aront chascun pour chascun an­niversaire entier xii deniers.
Item, je ordonne, que se les curez, l'un d'eulx, le chappellain ou le clerc ne sont present à l'office, qu'ilz n'aient riens, en tant qu'il feront faulte, et que la porcion acroisse aux presens maistre de l'escole et ses enfans sans fraude et sans mal engin, et non aux autres curez ou chappellains.
Item, je veul et ordonne, que ce que le maistre et enfans gaigneront en ces six anniversaires ci dessus declairez, qui puet monter xxx solz par an, que tout soit beu ou autrement dispensé à la Saint Nicolas d'esté.
Item, je ordonne à chascun anniversaire nn petiz cierges, chascun de demie livre, valent les vi anniversaires xii livres de cire, pour quoy je ordonne xlviii solz de rente ad ce que la cire soit nuefve.
Item, pour ce que jesay que le curé de SaintRémi doit chascun Joul­in esse sinon par aventure au jeudi, s'il n'est feste ou quaresme, car lors il doit messe, et qu'il a Compaignon, je ordonne avoir perpetuelment au jeudi, s'il n'est feste double là, une messe à note au grant autel, de Re­quiem, c'est assavoir, yigiles et comnaandaces, que lui, son Compaignon et son clerc chanteront; et requier mes bons amis les religieux d'Essomes qu'ilz le facent faire, et croy qu'ilz le feront, et s'il ne povoit estre fait là, si soit fait ailleurs, et qu'elles soient sonnées hautement. Et pour la dicte messe, je ordonne x livres Tournois de rente.
Item, je laisse à la fabrique de l'eglise de SaintRémi dix solz de rente.
Item, à l'eglise de Saint Front x solz de rente, et ng vieulpoint que les curez y aient quelque part ou porton.
Somme des mises precedans : xvii livres, n solz de rente; si soient achetées xx livres de rente pour mieux fournir qui pourra.
Item, pour ceste rente acheter et amortir, je ordonne v° escus de xxii solz vi deniers Tournois la pieche, monnoie courant à present.
9-